&mohr .

De welbekende dieetslogan ‘je bent wat je eet’ is niet eerder zo aan de hand geweest als op dit moment. Food is een identiteit geworden, je lievelingseten is je visitekaartje. Want, ben je een pizza-, burger-, pasta-, salad- or vegan kinda person? De keuzes die we maken met wat we juist wel en niet in onze mond stoppen, doen we bewust en dragen we uit: in een gesprek en vooral op Instagram: #foodstagram. Food is

Als mohr.amsterdam staan wij voor 100% achter de doelstellingen van Orange Babies! Daarom zetten wij ons ook dit jaar weer in om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Behalve de sponsoring fietst Marlies ook dit jaar weer mee. Vorig jaar deed zij dit in Zambia en dit jaar vertrekt zij in oktober naar Namibië om daar, al fietsend, de projecten te bezoeken en aandacht te vragen voor dit belangrijke doel! Wij hopen dat iedereen ons

Kijk van een afstand en je ziet een groep. Een kudde, een grote massa mensen die we snel kunnen sorteren. Op uiterlijke kenmerken natuurlijk, want huidskleur, kleding- en haarstijl vallen meteen op. Hokjesdenkers zijn we.

Dít is generatie-Z: geboren met computers en telefoons die groter zijn dan je zelfvertrouwen. Zij leven in constante angst voor imagoschade, maar gaan daarentegen gemakkelijk om met het continue bombardement aan statusupdates van “vrienden” en “influencers”.

Oversized is weer helemaal terug. Enorme jassen, comfortabele wegkruiptruien, hoodies en wikkelvesten winnen aan populariteit. Waarom dat zo is? We zoeken bescherming. Bescherming tegen de prikkels die ons voortdurend belagen – visueel en auditief – en bescherming tegen het gevoel van onzekerheid dat gevoed wordt door elkaar opvolgende crises (economisch, politiek en sociaal). Die grote jassen, truien en vesten geven ons een gevoel van veiligheid. De term hiervoor: Reassuring Fashion. Het is mode die ons

Het gezicht van fashion is aan het veranderen. Letterlijk: de blonde, ranke meisjes die de catwalks en magazines sieren hebben gezelschap gekregen van ‘plus size’ en 50-plus modellen, van zwarte en Aziatische vrouwen, van moslima’s met hijabs, van transgenders en van zichtbaar gehandicapte vrouwen. Waarom gebeurt dat, en waarom gebeurt dat nu?

Modeontwerpers blijven teruggrijpen naar het verleden. Na de sixties- en seventies-invloeden die afgelopen zomer het modebeeld bepaalden gaan we de komende periode nog verder terug in de tijd: in mode en accessoires wordt volop verwezen naar de barok- en rococoperiodes, naar de dandy-stijl en roaring twenties. Allemaal stijlen met een enorme rijkdom aan details en decoraties. Met name voor webshops wordt het een uitdaging om die details goed in beeld te brengen!

De kleding die in de komende weken in de winkels beland hebben wij natuurlijk al veel eerder gefotografeerd. Door ons werk hebben we eigenlijk altijd een voorsprong op consumenten die níet betrokken zijn bij de modewereld. Voor een fotoshoot is echter meer nodig dan alleen een kledingstuk: we moeten een complete sfeer creëren, een sfeer die aansluit op de trends en consumentenbehoeften van een seizoen dat nog niet is begonnen.