mohr,amsterdam, fashion, branding, production, agency, photography, design, model, editorial, magazine, photoshoot creative, trends, marketing, influencer, makeup, styling, retail, generation z, digital, generation, millenials, daan brand

selfolution .

a glimpse inside the bubble of gen z’s everyday struggle

Dít is generatie-Z: geboren met computers en telefoons die groter zijn dan je zelfvertrouwen.
Zij leven in constante angst voor imagoschade, maar gaan daarentegen gemakkelijk om met het continue bombardement aan statusupdates van “vrienden” en “influencers”. Er wordt nogal wat van deze peepz verwacht; Dat ze cum laude afstuderen, een passie hebben en hun hart volgen, over elk onderwerp kant en klaar een mening hebben, daarbuiten de wereld bereizen en alsof het nog niet genoeg is dan ook nog het liefst een start-up uit de grond stampen.

Ondertussen bouwen ze voortdurend aan hun digitale imago. Want volgers en likes = macht en zelfvertrouwen. Instagram en Snapchat helpen om met één swipe de juiste filter over zichzelf en hun leven te leggen voor het i-dea-le beeld.
Maar, al die stress! Is mijn outfit wel ‘on fleek’ genoeg? Is mijn leven wel interessant genoeg voor een vlog? Krijgen mijn selfies wel genoeg likes? Glitter sokken, avocado’s, witte sneakers: ja of nee?!

‘Chill *the fuck* out!’

Schreeuwen mohr.amsterdam en Daan Brand met de serie ‘Selfolution’. Waarom die lat zo hoog? Je hóeft niet te mediteren op een Thais strand, je hóeft geen startup te leiden om te kunnen starten met het leiden van “de leven” en je hóeft al helemaal geen soya latte te drinken. Just go with YOUR flow! Jouw leven heeft geen filter nodig.

De beeld- en animatieserie ‘Selfolution’ is een samenwerking tussen fashion branding & production agency mohr.amsterdam en fotograaf Daan Brand.