van uffelen .

mohr for retail .

Van Uffelen is opgericht in 1945 door de heer Van Uffelen en is met 46 winkels en 70 jaar ervaring een begrip in de retailwereld. Vandaag de dag voert Pieter Cox als eigenaar de scepter over de keten die stijlvolle en bekende merken voor dames, heren en kinderen verkoopt. mohr.amsterdam ontwikkelt het fotografieconcept voor Van Uffelen en brengt jaarlijks een aantal magazines uit.

verfrissende magazines .

Het idee: ieder seizoen een 16 pagina’s tellend A5 magazine met een greep uit de nieuwste collectie. Voor de voordeeldagen bij Van Uffelen (Happy Days) een 36 pagina’s tellend magazine, waarbij we met de fotografie letterlijk laten zien dat Van Uffelen ‘uitpakt met heel veel voordeel’. Daarnaast portretteren we Pieter Cox als gezicht van Van Uffelen voor de personificatie van het bedrijf en de daarmee gepaarde engagement. In het portret wijdt Pieter Cox samen met zijn inkopers uit over de liefde voor het vak.

when stylist meets buyers .

Voorafgaand aan de shoot voor Van Uffelen komt mohr.amsterdam samen met de inkopers om te bepalen welke kledingsets we gaan fotograferen. Per pagina zoeken we uit welke kledingsets, of acties, het beste naast elkaar verkopen. In de tussentijd bedenkt onze styliste welke accessoires en props de kledingset compleet maken en zorgt ze dat alles netjes klaarhangt.

herkenbaar van uffelen .

Met de vormgeving geven we de magazines een herkenbare uitstraling. Dit doen we door een bepaalde typografie en heading te gebruiken. Maar ook een herkenbare prijscommunicatie en online buttons spelen een rol. Beeldbewerking vindt bij ons ook niet na de shoot plaats, maar tijdens, zodat we goed kunnen beoordelen welke mogelijkheden er zijn qua beeldaanpassing.